Gölün su kalitesi koruma altına alınıyor
**Sapanca Gölü’nün Su Kalitesi Koruma Altına Alınacak**
Sakarya Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (SASKİ), Sapanca Gölü’nden alınan içme suyunun kalitesini korumak için temizlik çalışmalarına devam ediyor. Profesyonel dalgıç ekibi, 2 bin 500 metrelik hat içinde vakum yöntemiyle doğal yollarla oluşan tortu ve bitkileri temizliyor.
45 gün sürecek temizlik süreci sonunda hattın iletim kapasitesi artacak ve Sapanca Gölü’nün içme suyu kalitesinin sürdürebilirliği güvence altına alınacak. Kıyı kesiminden bin 200 metre uzaklıkta devam eden hat temizliği ise bir ay boyunca devam edecek.
Profesyonel balık adamı Ahmet Tezer, Sapanca Gölü’nün içme suyu kalitesi açısından özel bir konumda olduğunu belirterek, vatandaşlardan bu değeri korumalarını ve kirletmemelerini istedi. Dalış gözetmeni Özcan Karabulut ise Sapanca Gölü’nün sınırlı bir kapasitesi olduğunu vurgulayarak, herkesi suyu dikkatli ve tasarruflu kullanmaya davet etti.






